Pre Event Activity;
FRIDAY, 6th. March 2009

– On Standby for the arrival of canopy tent, chairs and table from MPAJ
– On Standby for the bull dozer (jengkaut) arrival for the tree planting
– On standby for the gotong royong equipments send by the MPAJ.
– ROAD SHOW AFTER 5 PM TO ISSUE THE LEAFLET OF AGENDA TO ALL THE RESIDENTS 
( Need Participation of the block reps and committee members). 
– We need a portable ‘pembesar suara’ to do the road show to request residents to joint the event—any idea where to get? We need resident help.

SATURDAY, 7th. March 2009
– All committee members required to gathered at the based point at 10:00 am to finalized all the job for the event.
– Final site visit to delegate job
– FINAL ROAD SHOW FOR THE EVENT
– Set up tent and others equipment.

* Important Notice to residents, Jalan Hilir 6 next to the open field/padang will be temporary close for setting up of tent and equipments. We appreciate everyone coorperation.

EVENT DAY ACTIVITY 

SUNDAY, 8th. March 2009
Berikut adalah senarai aktiviti pada hari 8hb. March 

8.00 pagi
Berkumpul di Base point, kawan padang di Jalan Hilir 6, bersebelahan Pasar Tani.

8.15 pagi
Majlis taklimat mengenai bahaya Denggi oleh Dr. Umi dari MPAJ. Sessi ini diperlukan untuk memastikan semua peserta berkumpul ditapak taklimat.
(Senamrobik terpaksa dibatalkan kerana MPAJ tidak dapat menyediakan jurulatih). 


MC untuk event adalah Mr Rostam (former ERA DJ) dari Jalan Hilir 6.

8.45 pagi
Ucapan Alu-Aluan Pengerusi PPTSAH, En Faizal Mohammad Arshad

8.50 pagi
Ucapan Tn Haji Meor, Ahli Majlis merangkap KetuaZon 16 

9.00 pagi
Ketibaan ADUN
Ucapan YB ADUN Cempaka, Y.B. En. Iskandar Samad

9.15 pagi
Majlis perasmian bermula.

Sebagai simbolik perasmian, ADUN akan menanam sejenis pokok terpilih dikawasan padang yang akan ditentukan kelak. 

9.30 pagi
Minum pagi

We would like to seek your kind assistance for the preparation of the food and drinks for all the participants. We are planning to provide packed nasi lemak with coffee/tea for breakfast and packed nasi ayam for lunch. However, this is a big undertaking for the Committee to bear alone. As such, we are in need of your kind assistance and contribution for the meals. We would like to make it more of a potluck – you can either contribute or sponsor the food items and mineral water or you could consider contributing some cash towards this part of the Gotong Royong. You may contribute any amount or any food item you wish. It will be most welcome. 
Kindly contact Ms Ainah at
012 6080 822 or Puan Nik Hasnini at 012 233 4854 to discuss how we can best manage the food and beverage matters. We would appreciate it if you could call them before 28 February 2009 (Saturday).  

Menu for breakfast:
Nasi lemak  600 pcs.
We still looking for additional pot luck.

Kuih Type A – 300 pcs (looking for sponsor/pot luck)
Kuih Type B – 300 pcs (looking for sponsor/pot luck)
Coffee and Tea for 600 person. (looking for sponsor/pot luck)

9.45 pagi

Taklimat Gotong Royong, pembahagian tugas and pemgambilan peralatan

10.00 pagi
Sessi gotong royong bermula dengan pembersihan dan penanaman pokok dikawasan padang and sekitar kawasan perumahan.

2.00 tengahari
Sessi gotong royong berakhir dan set makan tengahari akan diagihkan kepada peserta.

Menu for lunch:
Nasi ayam bungkus 600 pcs.
Mineral water.
We still looking for additional pot luck. 

Please contact Ninie 012-2334854 or Ainah 017-3232119 if you want to contribute/pot luck. 
 

2.00 petang
Sessi gotong royong berakhir

 

WHAT IS PLANNED FOR 8th |  Apa yang kita lakukan pada 8hb.

1. Taman Permainan Kanak-Kanak
Persatuan penduduk bercadang untuk menjadikan kawasan lapang di Jalan Hilir 6 ditukar kepada kawasan permainan kanak-kanak. Kerja permbersihan akan dijalan dengan bantuan penduduk, MPAJ akan membekalkan jentolak untuk membuang besi-besi and conrete yang bersepah dipadang. Kawasan padang akan diratakan untuk memudahkan kanak-kanak bermain. Disepanjang jalan bersebelahan pasar tani akan di tanam pokok-pokok yang akan dibekalkan oleh MPAJ.

* Update on fencing installation – had to be cancel as we do not have sufficient fund from this collection.

Team Leader for Taman Permainan Landscape work: to be confirm (anyone with landscaping expertise?)
Ahli gotong royong:  Penduduk taman

2. Penanaman pokok renek sepanjang Jalan Hilir 6 bermula dari security post dan boom gate, bersebelahan pagar TNB station.
Team Leader: to be confirm (anyone with landscaping expertise?)
Ahli gotong royong:  Penduduk taman 

3. Kerja-kerja pembersihan kawasan security post, bersebelahan kedai/bengkel. Kawasan ini dikenalpasti amat kotor dan membiak nyamuk dengan longgokan sampah.
(Faizal, we need to discuss this with the stall owner)
Team Leader: to be confirm 
Ahli gotong royong:  Penduduk taman  

4. Kontraktor MPAJ dan penduduk akan membersihkan kawasan jalan hadapan, lorong belakang dan lorong tepi kawasan perumahan. Penduduk diminta bekerjasama untuk membuka laluan lorong belakang dan membantu kontraktor MPAJ untuk membersihkan longkang-longkang yang tersumbat.
Team Leader: Pegawai MPAJ
Ahli gotong royong:  kontraktor MPAJ & penduduk taman 

* Penduduk taman yang mempunyai kunci pagar untuk lorong belakang diminta membuka kunci pada pukul 8.00 pagi.  Penduduk dinasihatkan agar berhati-hati dan sentiasa mengunci pintu belakang rumah kerana akan ada ramai pekerja dibahagian lorong belakang. 

5. Alam Flora akan membekalkan pekerja untuk menyedut semua longkang-longkang yang tersumbat disekitar kawasan perumahan. Aktiviti ini akan dibantu oleh penduduk taman.
Team Leader: Pegawai Alam Flora, En Azly Jaafar
Ahli gotong royong:  kontraktor Alam Flora & penduduk taman

6. Kerja-kerja mengecat pagar dilorong belakang kawasan perumah.  (can we check this first, maybe the current paint still ok)
Team Leader: to be confirm
Ahli gotong royong:  Penduduk taman  

7. Bulk garbage | sampah besar. MPAJ akan membekalkan satu tong sampah besar yang akan diletakkan di ________ (please suggest) agar penduduk boleh membuang semua sampah-sampah besar seperti cushion lama, almari buruk, pagar besi lama, dan lain-lain.  

8. Touch-up rusty paint on all the boom gates. 
Team Leader: to be confirm
Ahli gotong royong:  Penduduk taman dan ahli ADK   

Dear fellow residents, we welcome any ideas for the gotong royong. Please leave your comment at the bottom of the pages.
 

Nota:
Pameran ADDK untuk Pameran Anti Dadah akan diadakan pada 8.00 pagi hingga 2.00 petang. ( tempat? )

Aktiviti penanaman pokok dan gotong royong akan dijalankan serentak

IMPORTANT NOTICE!
1. Kepada semua penduduk Taman Sri Angsana Hilir. Pihak committee ingin menyatakan bahawa projek gotong royong ini tidak menggunakan fund persatuan penduduk dalam apa cara sekalipun. Semua kos aktiviti akan dibiayai secara sumbangan and kutipan derma dari berbagai badan kerajaan dan pihak persendirian.  Sekiranya ada sebarang kemusykilan, sila hubungi En. Faizal atau Mr. Tai 

2. Pada hari gotong royong, committee members akan berpakaian tshirt berwarna hijau yang ditempah khas untuk committee members. Kos untuk pembelian tshirt ini telah dibiayai sendiri oleh setiap committee members, TANPA menggunakan fund/tabung persatuan. Sekiranya penduduk berminat untuk membeli tshirt ini, sila hubungi committee member Sally 012-335 1233

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: